پایگاه خبری دست دوز - مد و پوشاک

پایگاه خبری دست دوز - مد و پوشاک

 

مد یک مفهوم هنری است، زیرا به جزئی از زندگی روزانه ما تبدیل شده و خواه ناخواه از آن به عنوان وسیله ای برای ابراز خود و فرهنگ های مختلف مان استفاده می کنیم.

تا چند سال قبل با چند میلیون به راحتی می‌توانستیم یک خودرو خریداری کنیم اما امروزه هزینه چند میلیونی شامل خرید لباس‌های زمستانی می‌شود. بسیاری از مردم دیگر توان خرید لباس زمستانی با این قیمت‌ها را ندارند و برخی باید حقوق یک ماه خود را بابت خرید یک پالتو بپردازند.

 

یک مذاکره موفقیت آمیز که نتیجه شیرینی به بار می آورد در اثر شانس حاصل نمی شود، بلکه با پیروی از یک روند مشخص اتفاق می افتد. این روند منعکس کننده سطوح مختلف دانش مذاکره است. یک بازارپرداز پوشاک برای مذاکره با خریدار باید کارهای زیادی انجام دهد.

 

 

وقتی پای نوآوری در مد به میان می آید؛ نقش پذیرش مصرف کننده و توسعه مستمر فناوری از اهمیت زیادی برخوردار خواهد شد. از آنجایی که هر دو صنعت، یعنی فناوری و مد، آینده محور بوده و بر مصرف کننده متمرکز هستند؛ پس انطباق آنها به صورت طبیعی اتفاق می افتد. اما وقتی نوبت به فن آوری می رسد؛ همه پیشرفت های آن مناسب صنعت مد نیست. این مجموعه از اینفلوئنسرهای دیجیتال و طراحان مد هوش مصنوعی گرفته تا نوآوری در مواد را شامل می شود و در کل شامل ۲۲ فن آوری برتر مد است که صنعت مد را شکل می دهند.

 

لباس های ورزشی ای که طراحی می شوند معمولا برای افراد چاق مناسب نیستند و افراد چاق به راحتی نمی توانند از آن ها استفاده کنند؛ به همین دلیل است که معمولا پیدا کردن لباس ورزشی مناسب برای افراد چاق کار راحتی نیست؛

با توجه به اینکه مصرف کنندگان مد در چند سال گذشته به طور فزاینده ای نسبت به محیط زیست آگاه شده اند، جای تعجب نیست که اکثر مشتریان ترجیح می دهند که برندها به وضوح اعتبار پایداری خود را از طریق برچسب های زیست محیطی نشان دهند.

کاراکتر “VI” یک شخصیت مجازی است که با استفاده از گرافیک رایانه ای شبیه ساز ویژگی های انسانی، ایجاد شده است. این کاراکتر دارای ویژگی های شخصیتی خاص، و خصلت ها و تمایلات واقعی است. واتارو ماتسوموتو (Wataru Matsumoto)، مدیر ارشد محتوا در آژانس انسان مجازی Aww Inc. می گوید: «تعداد انسان های مجازی روز به روز در حال افزایش هستند. متاورس و Web3 به یک چیز رایج تبدیل شده اند؛ پس طبیعی است که تعداد انسان های مجازی نیز افزایش یابد».

 

به دنبال پیشنهاد اولگ ویتشخوفسکی، رئیس شورای مراکز خرید روسیه برای افتتاح فروشگاه های پوشاک ایرانی، تولید کنندگان ایرانی به فکر فتح بازار روسیه افتاده اند.

جامعه جهانی برای رسیدن به هدف توافقنامه آب و هوایی پاریس (Paris Climate Agreement)، یعنی حفظ دمای کره زمین فقط 1/5 درجه بالاتر از سطح های پیش صنعتی، باید انتشار کربن را تا سال 2050 به صفر برسانند. این مسئله بدین معناست که گرایش های کنونی افزایش انتشار کربن باید تا سال 2020 به اوج خودش برسد و سپس به سرعت کاهش پیدا کند.

از زمان بروز بیماری همه گیر کرونا، صنعت مد شدیداً مورد توجه قرار گرفته است. غول های خرده فروشی تقاضای ورشکستگی کرده اند، برندهای مستقل تعطیل شده اند و فروشگاه های فیزیکی اگر چه درهای خود را نبسته اند؛ اما هنوز هم به دلیل اینکه در مدت قرنطینه مجبور به بستن فروشگاه هایشان بوده اند، در حال بازیابی مالی خود هستند. اما یکی از معدود عرصه هایی که در این مدت رشد عجیبی را تجربه کرده، صنعت فروش مجدد است.