پایگاه خبری دست دوز - خبر چرم

 

تجارت جهانی چرم خام بسیار شناور است و سالانه حدود ۴% رشد می کند. کشورهای در حال توسعه بیش از نیمی از چرم خام جهان را تأمین می کنند. دستورالعمل های زیست محیطی حدود یک پنجم چرم به کار رفته در تولید کفش را مورد ارزیابی قرار می دهند.

نهمین نمایشگاه کیف و کفش، چرم در تاریخ 29 آذر تا 2 دی ماه برگزار خواهد شد.

 

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران از صادرات ۶۴ میلیون دلار کالا از ایران به بنگلادش در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.

 

 

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مکمل های پروتئینی برای دام و طیور از ضایعات چرم شدند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: عدم وجود صنایع تبدیلی در استان باعث شده با وجود ظرفیت‌ها تمام محصولات تولیدی را به صورت خام صادر کنیم که این امر سودآوری چندانی برای ما ندارد.

پوست چرم لرستان سالهاست که در اغما و تعطیلی به سر می‌برد و حالا خبرها حاکی از تغییر کاربری این کارخانه، تخریب سالن‌های تولید، جمع‌آوری و فروش ماشین آلات آن است.

صنعت چرم و تولید محصولات چرمی صنعتی است که می‌تواند زباله صنایع دیگر را به کالا تبدیل کند.

کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش در اولین دوره آموزشی در قرن جدید، فعالان حوزه کفش و چرم را با تولید محصولی متفاوت آشنا ساخت. اما چگونه؟!
به گزارش دست دوز نیوز، مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش در این باره گفت: پس از دو سال که ورکشاپ‌های حضوری و لایو‌های اینستاگرامی را با حمایت اسپانسرهایی برگزار کردیم، بر خود واجب دانستیم تا زکات کار خود را بپردازیم. از این رو با خیرین و دانشگاه‌هایی صحبت کردیم و در نهایت این یک آموزش رایگان را برای هنرجویان طراحی لباس دانشگاه وحدت تربت جام برگزار کردیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از صادرات محصولات صنایع‌دستی زوج هنرمند این شهرستان به کشورهای اروپایی و آمریکایی خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احصای مشکلات صنعت چرم تبریز، گفت: صنعت چرم تبریز نقشه راه ندارد.