محصولات لباس هوشمند در اصل دستگاه های الکترونیکی هستند که برای ارتباط با دستگاه های متصل (مانند تلفن های هوشمند) و همچنین بدن کاربر طراحی شده اند. لباس های هوشمند از انواع حسگرها برای جمع آوری اطلاعات بیومتریک و فیزیکی کاربر مانند دمای بدن و ضربان قلب استفاده می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احصای مشکلات صنعت چرم تبریز، گفت: صنعت چرم تبریز نقشه راه ندارد.
شرکت Next Technologies & Xvantages موسوم به NTX که در زمینه تولید محلول های فرآوری نساجی فعالیت می کند و در سنگاپور مستقر است؛ اعلام کرده که فناوری رنگرزی بدون آب این شرکت با نام™NTX™ Cooltrans آماده تولید است و آدیداس اولین مشتری مهم آن می باشد.
عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران از اشتغال ۱۰ درصد جمعیت در صنعت فرش خبر داد و با تاکید بر لزوم توجه دولت به این صنعت، تصریح کرد: ما مخالف صادرات پشم دباغی هم که پشم نامرغوبی است هستیم، چرا که به اسم صادرات پشم دباغی، پشم مرغوب صادر میشود.
در حالی که کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا ممکن است قلب مد در اروپا باشند، اوکراین بی سر و صدا به مرکز مد و تولید پوشاک در اروپای شرقی تبدیل شده است. این کشور طراحان مشهور جهانی مانند جولی پاسکال و روسلان باگینسکی را در خود جای داده است و به عنوان مرکز تولیدی برای شرکت هایی از جمله آرمانی، زارا و مارکس اند اسپنسر قلمداد می شود.
با تصویب هیئت دولت، آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس اصلاح شد.
نایب رئیس کمیسیون تسهیل واردات اتاق بازرگانی ایران میگوید که امکان واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی به شکل اعتباری فراهم شده است.
در منطقه غربی و جنوب غربی کشور به دلیل شرایط فرهنگی و جغرافیایی پوشیدن " گیوه" از قدیم رسم بوده است. گیوه، اصولا پای پوشی سبک، با دوام و مناسب برای راهپیماییهای طولانی در مسیرهای ناهموار است، با توجه به این خصوصیات، اغلب افراد پیدایش آن را به روزگارانی خیلی قدیم تر از پیدایش سایر انواع پاپوش نسبت دادهاند
صنعت نساجی و پوشاک پاکستان انتظار رشد خیره کننده ۴۰ درصدی را در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را دارد.
پس از تعطیلی خردهفروشیها و کارخانهها در کشورهای مبدا تولید کننده پوشاک، اختلالات زنجیره تامین همچنان به صنعت مد ضربه میزند. طبق آخرین گزارش McKinsey & Company، با تبدیل شدن هزینه های حمل و نقل به بزرگترین محرک هزینه تولید، 71 درصد از شرکت های پوشاک و مد قصد دارند تا سال 2025 سهم تولیدات خود را در موقعیت های جغرافیای نزدیکتر افزایش دهند.