پایگاه خبری دست دوز - آخرین خبرها

محصولات لباس هوشمند در اصل دستگاه های الکترونیکی هستند که برای ارتباط با دستگاه های متصل (مانند تلفن های هوشمند) و همچنین بدن کاربر طراحی شده اند. لباس های هوشمند از انواع حسگرها برای جمع آوری اطلاعات بیومتریک و فیزیکی کاربر مانند دمای بدن و ضربان قلب استفاده می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احصای مشکلات صنعت چرم تبریز، گفت: صنعت چرم تبریز نقشه راه ندارد.

شرکت Next Technologies & Xvantages موسوم به NTX که در زمینه تولید محلول های فرآوری نساجی فعالیت می کند و در سنگاپور مستقر است؛ اعلام کرده که فناوری رنگرزی بدون آب این شرکت با نام™NTX™ Cooltrans آماده تولید است و آدیداس اولین مشتری مهم آن می باشد.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران از اشتغال ۱۰ درصد جمعیت در صنعت فرش خبر داد و با تاکید بر لزوم توجه دولت به این صنعت، تصریح کرد: ما مخالف صادرات پشم دباغی هم که پشم نامرغوبی است هستیم، چرا که به اسم صادرات پشم دباغی، پشم مرغوب صادر می‌شود.

در حالی که کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا ممکن است قلب مد در اروپا باشند، اوکراین بی سر و صدا به مرکز مد و تولید پوشاک در اروپای شرقی تبدیل شده است. این کشور طراحان مشهور جهانی مانند جولی پاسکال و روسلان باگینسکی را در خود جای داده است و به عنوان مرکز تولیدی برای شرکت هایی از جمله آرمانی، زارا و مارکس اند اسپنسر قلمداد می شود.

با تصویب هیئت دولت، آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس اصلاح شد.

 

نایب رئیس کمیسیون تسهیل واردات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید که امکان واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی به شکل اعتباری فراهم شده است.

در منطقه غربی و جنوب غربی کشور به دلیل شرایط فرهنگی و جغرافیایی پوشیدن " گیوه" از قدیم ‏رسم بوده است. گیوه، اصولا پای پوشی سبک، با دوام و مناسب برای راهپیمایی‌های طولانی در ‏مسیرهای ناهموار است، با توجه به این خصوصیات، اغلب افراد پیدایش آن را به روزگارانی خیلی ‏قدیم ‌تر از پیدایش سایر انواع پاپوش نسبت داده‌اند‎

صنعت نساجی و پوشاک پاکستان انتظار رشد خیره کننده ۴۰ درصدی را در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را دارد.

پس از تعطیلی خرده‌فروشی‌ها و کارخانه‌ها در کشورهای مبدا تولید کننده پوشاک، اختلالات زنجیره تامین همچنان به صنعت مد ضربه می‌زند. طبق آخرین گزارش McKinsey & Company، با تبدیل شدن هزینه های حمل و نقل به بزرگترین محرک هزینه تولید، 71 درصد از شرکت های پوشاک و مد قصد دارند تا سال 2025 سهم تولیدات خود را در موقعیت های جغرافیای نزدیکتر افزایش دهند.