پایگاه خبری دست دوز - خبر نساجی

پایگاه خبری دست دوز - خبر نساجی

 

 عضو هیات رییسه انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از کمبود مواد اولیه و سرگردانی صنعتگران برای تامین این نیاز ضروری را عمده ترین چالش این صنایع در بستر تولید و صادرات عنوان کرد.

 

بسیاری از شرکت ها محصولاتی را تولید می کنند که حاوی مواد منسوج هستند؛ مانند لباس ها یا مواد زیست پزشکی. مهندسی نساجی (Textile Engineering) یک رشته تحصیلی در حال رشد است که هدف آن توسعه یا بهبود کیفیت پارچه ها و فرآیندهای تولید آنهاست.

پنبه یکی از عظیم‌ترین محصولات کشاورزی جهان است که تولید اقتصادی و فراوان آن، محصولات پنبه‌ای‌ را نسبتا ارزان کرده است. پنبه به‌دلیل اینکه هم برای زمین و هم برای ساکنان آن مفید است، بیش از سایر محصولات انتخاب می‌گردد. خصوصیات بسیار زیاد پارچه‌های پنبه‌ای، همچون تطبیق‌پذیری، هایپوآلرژنیک، احتیاج به تمیزکاری کم، وجود منفذ عالی در بین الیاف، چسبنده نبودن، راحتی، پرزدار نشدن، عدم وجود انعطاف پذیری و سازگار بودن با محیط‌زیست سبب شده است تا آنها در دل و قفسه لباس هر فرد یک جایگاه جذاب را اشغال کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه و شکوفایی این صنایع را در کشور فراهم کنیم.

 

تجارت نساجی یکی از کسب و کارهای اصلی در تمام دنیا است، چون یکی از نیازهای اصلی بشر را پوشش می دهد.

 

 

در این مقاله با توجه به اهمیت مقوله پایداری قصد داریم تا به کشت پنبه پایدار بپردازیم. صنعت زراعت و کشت پنبه در چند دهه گذشته با توجه به اهمیت پیدا کردن موضوع پایداری، در خصوص استفاده از منابع و فناوری ها، به موفقیت های بزرگی دست یافته است. پس بیایید به موضوعات مهمی بپردازیم که با نام مراقبت از محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته اند.

پنبه جزو الیاف کاملاً طبیعی است که در طول عصرهای مختلف مورد استفاده بشر قرار گرفته است؛ پیشینه استفاده از آن به مصریان و دیگر تمدن های دنیای باستان برمی‌گردد. از آنجاییکه بشر با استفاده از الیاف در پی ساخت کالاهای مختلف جهت برآورده کردن نیازها و خواسته های متفاوت خود بوده است؛

 

 

وقتی صحبت از تأثیرات زیست محیطی مانند تغییرات اقلیمی و آلودگی به میان می آید؛ صنعت پنبه، سابقه اثبات شده ای در پاسخگویی به این اثرات دارد. الیاف پنبه ذاتاً پایدار هستند؛ با این حال کاهش تاثیرات کشت پنبه بر محیط زیست در اصل با شیوه های کشاورزی ارتباط دارد.

نمایشگاه ماشین آلات نساجی از تاریخ 29 مهر الی ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار می شود.

 

صنعت نساجی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و فعال‌ترین حوزه‌ها در زمان حاضر در نظر گرفت. امید است که این صنعت همچنان در آینده به تقویت بازدهی خود ادامه دهد. اگر ایده ایجاد یک تجارت در زمینه نساجی، شما را مجذوب کرده است، اینک زمان انجام بعضی از اقدامات در این حوزه است.