پایگاه خبری دست دوز - مد و پوشاک

پایگاه خبری دست دوز - مد و پوشاک

رتبه‌های برتر چهارمین جشنواره ملی طراحی مد و لباس دیبا روز چهارشنبه ۲۱ مهر در مراسم اختتامیه این رویداد همزمان با نمایشگاه بین‌المللی تهران مدکس در مجموعه شهر آفتاب معرفی شدند.

شیوع بیماری همه گیر کووید- ۱۹ با بی ثبات کردن کل زنجیره تامین، صنعت مد جهانی را متزلزل کرده است. اما کووید- ۱۹ نمی تواند و نباید بهانه ای برای انحراف از رویه های اخلاقی یا عقب نشینی از پایداری باشد؛ چرا که پایداری ستونی برای بازسازی بخش پوشاک بعد از به پایان رسیدن بحران ویروس کرونا محسوب می شود.

افزایش نرخ ارز و سیاست‌های غلط باعث شده هزینه تولید پوشاک داخلی بیش از محصولات خارجی شود.

 

سومین نشست نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی در تاریخ ۲۶ خردادماه با موضوع «ارتباط صنایع‌دستی و لباس» با حضور الناز حدیدی (مدرس دانشگاه و مدیر موسسه طراحان مد) برگزار می‌شود.

 

جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور اعضای کارگروه سه‌شنبه (چهارم خرداد ماه) در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از رونق قاچاق پوشاک در پی کاهش فروش پوشاک ناشی از محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ برند خارجی در سطح کشور مجوز فعالیت ندارد و در آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق مقرر شد تابلوهای این برندها جمع‌آوری شود. 

 

 

مقایسه بین مد و استایل

مد و استایل دو اصطلاح رایجی هستند که این روزها بسیار توسط جوانان مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال آنها در مورد این اصطلاحات سردرگم هستند و هنوز تفاوت های بین این دو را نمی دانند.

 

استفاده نوآورانه از سیم های برق دور ریخته شده توسط الکساندرا سیپا ، طراح مد رومانیایی مستقر در انگلستان که با استفاده از آنها سبک جدیدی را در طراحی لباس ها و لوازم جانبی پایه گذاری کرده است. سیپا ۲۳ ساله است و به تازگی فارغ التحصیل مد از دانشگاه مرکزی سن مارتینز لندن است.

 

 

تقریباً سراسر جهان به این امر اذعان دارند که بخش پوشاک آماده کشورهای آسیایی می تواند محصولاتی با کیفیت تر و ارزانتر از سایر کشورهای تولید کننده جهان بسازد.

 

 

 

بازارپردازی پوشاک یکی از چالش برانگیزترین مشاغل در جهان محسوب می شود. بازارپردازی پوشاک به فروش محصولات به مصرف کننده خرد کمک می کند. یک بازارپرداز پوشاک ضمن تحلیل مشتریان و مصرف کنندگان، باید رفتار آنها را به منظور فروش محصولات پوشاک پایش کند.