پایگاه خبری دست دوز - کتاب "پوستر‌های انقلاب" به زودی منتشر می شود

کتاب "پوستر‌های انقلاب" به زودی منتشر می شود

کتاب پوسترهای انقلاب، که شامل مجموعه‌ای از پوسترهای منتشر شده در ماه‌های پایانی سال 57 و پس از آن تا سال 1360 است در سال 1402 توسط نشر نظر منتشر خواهد شد.

الهام صمدی

 

به گزارش صنعت نما، این اثر، از آرشیو پوسترهای مسعود مهرابی برگرفته شده و تلاش این محقق را در عشق و علاقه‌اش به ثبت و نمایش اسناد تاریخ معاصر نمایان خواهد ساخت. او در مقدمه اولیه در این باره می‌گوید: «گذشته‌مان را دور نریزیم، حتی اگر خاطرات تلخی از آن داریم و یادآوری‌اش برای‌مان حزن‌انگیز و درد آور باشد! با پاره کردن شناسنامه تاریخ تولدمان تغییر نمی‌کند.»

 

کتاب پوسترهای انقلاب تلاش گروه‌های سیاسی با گرایش‌های مذهبی و مارکسیستی و راست را در این سال‌ها نمایش می‌دهد و گستره فعالیت و خواست‌های اجتماعی آنان را بازتاب می‌دهد.

 

دههم شهریور ماه دومین سالروز درگذشت مسعود مهرابی است. قرار بود کتاب پوسترهای انقلاب در زمان حیات او منتشر شود که تقدیر بر آن قرار نگرفت و مرگ زود هنگام و غیر قابل باورش این امر را به تاخیر انداخت.

 

از مسعود مهرابی پیش از این کتاب‌هایی چون تاریخ سینمای ایران، صد و پنج سال اعلان و پوستر فيلم در ایران، فرهنگ فیلم های مستند و چندین کتاب سینمایی و کاریکاتور دیگر منتشر شده است. او همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه فیلم بود.

 

پایان خبر /

 

اشتراک این مطلب

برچسب‌ها
نظر خود را ثبت کنید.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.