سیستم مدیریت تولید فرآیندی است که در آن هرگونه عملیات تولید پوشاک می تواند با مدیریت زمان و هزینه به درستی انجام گیرد. تولید فعالیت اصلی کل صنعت پوشاک به حساب می آید و همه فعالیت های دیگر حول و حوش این فعالیت است.
شیوع ویروس کووید ۱۹ باعث تمرکز کل جهان بر روی مقوله بهداشت و سلامتی شده است. صنعت نساجی با توجه به رشد صنعت مراقبت های بهداشتی و افزایش آگاهی عموم مردم درباره بهداشت شخصی، آماده است تا با این تغییرات همسو شده و قالب جدیدی را برای محیط های بهداشتی تعریف کند. در واقع صنعت نساجی با عرضه پارچه های ضد میکروبی (antimicrobial fabrics) به استقبال بهداشت و سلامتی رفته است.
r
برای طرفداران مدی که به مسائل زیست محیطی آگاه هستند، ماندگاری بیشتر لباس ها به عنوان اولین گام برای داشتن یک کمد لباس اخلاقی و پایدار محسوب می شود.
در این مطلب به تفاوت های بین دهه های متنوع که مد از آنجا سرچشمه گرفته، نگاهی گذرا انداخته می شود. البته توجه داشته باشید که این راهنما کامل نیست.
وقتی شما در حرفه مد وارد می شوید و قصد می کنید تا در مراحل اولیه تولید و توسعه محصول گام بردارید، یکی از مهمترین تصمیم هایی که باید بگیرید به ایجاد الزامات تولید پوشاک مربوط می شود. با این حال اگر تازه وارد این صنعت شده اید، کار کردن با کارخانه های تولید پوشاک می تواند یک کار ترسناک به نظر رسد. برنامه ریزی و تحقیق در این مرحله مهم هستند، چون همه تولید کنندگان لباس به روشی یکسان فعالیت نمی کنند. بسیاری از طراحان نوظهور و در حال رشد این مسئله را درک نمی کنند که چرا باید کارخانه ها، همه خط تولید لباس شما را از آغاز تا پایان کامل نمایند، در حالیکه ممکن است شما آنها را نخواهید. حفظ کنترل در طول طراحی و فرآوری همان چیزی است که می تواند برند شما را از بقیه متمایز نماید، بنابراین اگر مدل کسب و کار شما به این صورت باشد، چه گزینه هایی پیش رو دارید؟
اما اسلید ادمونسون (Emma Slade Edmondson)، مشاور بازاریابی استراتژیک به ما نشان می دهد که چگونه برندهای معتبر و شفاف می توانند راه خود را پیدا کنند، بدون اینکه در معرض انتقاد و مدیریت ریسک های مربوطه قرار گیرند.
شرکتهای تایوانی در سالهای اخیر به طور فزاینده ای در صنایع پوشاک و منسوجات و کفش ویتنام سرمایه گذاری کرده اند تا از فرصت های ارائه شده توسط قراردادهای تجارت آزاد (FTA) که امضا کرده است ، استفاده کنند.
شرکتهای تایوانی در سالهای اخیر به طور فزاینده ای در صنایع پوشاک و منسوجات و کفش ویتنام سرمایه گذاری کرده اند تا از فرصت های ارائه شده توسط قراردادهای تجارت آزاد (FTA) که امضا کرده است ، استفاده کنند.
به کرات از بیو پارچه ها (Biofabrics) یا پارچه های زیستی به عنوان آینده منسوجات پایدار نام برده می شود، اما آنها دقیقاً چه چیزی هستند؟ و آیا واقعاً پایدار محسوب می شوند؟ قصد داریم تا در این مطلب به اصل حقیقت درباره این پیش قراول نوظهور در زمینه طراحی منسوجات صحبت نماییم.
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران از ۱.۵ برابر شدن قیمت محصولات چرمی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال قیمت تمام شده محصولات چرمی بالا رفته و قدرت خرید مردم هم در سالهای اخیر کاهش یافته که مجموع این شرایط باعث کاهش تولید چرم در سال جاری شده است.