زیپی که از سال ۲۰۱۵ در حال طراحی و توسعه است با هدف توانمند ساختن افراد مسن، افراد معلول و دیگر افرادی که استفاده از روش بسته شدن با زیپ را ترجیح می دهند بالاخره ساخته شد.
با ادامه تولید و مصرف جین در دنیا، کل صادرات جین جهان به ۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار رسید. در سال ۲۰۱۸ ، کشور ترکیه ۳۴۱ میلیون دلار پارچه جین صادر کرده است و صادرات پوشاک جین آن بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۶۶ میلیون دلار بوده است.
دولت ایالات متحده تعرفه اضافی را برای ۳۰۰ میلیارد دلار از واردات از چین در سیزدهم ماه مه تمدید کرده است که شامل اقلامی مانند پوشاک و کفش است. تعرفه های اضافی، که به عنوان تعرف های مجاز شناخته می شود، ممکن است تا ۲۵٪ افزایش یابد و احتمالا تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۹ به اجرا درآید.
ما ممکن است صدای مردم پر انرژی را بشنویم که می گویند، “من کاملا شارژ (خوب) هستم”. اگر لباس ما نیز قابل شارژ شدن باشد، چطور؟ این یک شگفتی دیگر ناشی از پیشرفت در منسوجات فنی است.
الحاق مولکولهای زیستی به پنبه ممکن است منجر به پنبههای کاربردی جدیدی شود. پنبه یک فیبر طبیعی از بوته پنبه است که تقاضا برای پنبه را افزایش میدهد و این باعث شده است که فاز بعدی تحقیقات منسوجات هوشمند پوشیدنی تحقیق و توسعه در بخش پنبه باشد.
CHELTENHAM- تامینکننده مواد پیشرفته Versarien، میگوید که با یک تولید کننده پوشاک آسیایی نامه ای رسمی (loi) را به امضا رسانده است، زیرا هر دو به دنبال توسعه و ارتقا کفش های گرافین هستند.
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد هستند با استفاده از پوششهای دوستدار محیط زیست به تولید چرمهایی بپردازند که شعلهور شدن را به تأخیر میاندازد.
سازندگان البسه و پوشاک، به محض ورود پارچه به انبار، آن را معاینه و وارسی میکنند، به نحوی که در پروسهی تولید، هرگونه عیب و ایرادی که در پارچه وجود داشته باشد را خیلی زود متوجه میشوند.
ویژگی های الیاف پارچه و خواص آن
الیاف یک رشته از مواد می باشند. این الیاف انعطاف پذیر بوده و می تواند برای بافتن، قیطان دوزی، بافت حلقه ای، قلاب دوزی و غیره به کار رود تا محصولات مورد نظر به دست آیند. الیاف را می توان به شکل طبیعی از گیاهان و حیوانات و نیز به شکل مصنوعی به دست آورد. الیاف مصنوعی یا از مواد شیمیایی و یا با فرآوری الیاف طبیعی برای ایجاد ساختار/ ویژگی فیبر های جدید ساخته می شوند.
انقلاب مد یک جنبش جهانی غیرانتفاعی است که به وسیله گروههایی در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان به پیش می رود. کمپین های انقلاب مد برای اصلاح سیستماتیک صنعت مد با تمرکز بر نیاز به شفافیت در زنجیره تامین صنعت مد فعالیت می کنند.